Minden, ami HS. Magyaroktól magyaroknak.

Hearthstone

Hearthstone

Naxxramas a csattogós falepke

2014. augusztus 05. - Arius

Ha valaki valamennyire járatos a WoW mechanizmusában és megélt pár új patch-et, akkor van elképzelése arról, hogy milyen is egy igazi Blizzard-os új kiegészítő megjelenése. Bár a Naxxramas a HS kapcsán még csak az első fecske és alapvetően azt a nehéz célt hivatott szolgálni, hogy valami életet leheljen a kártyajáték PVE szekcióba, meg úgy általánosságban a nagy lábszagú langyos befülledt játékközegbe. Ez nem egy könnyű feladat, hirtelen nem is tudnék jól működő PVE rendszert mondani, (személy szerint a Duel of Champions ezen megoldásai nálam még a szódával elmegy kategória) azonban a megfelelő AI kialakítása (is) programozót próbáló feladat.
Mert ugye itt szól a fülünkben a Belga: Az a baj c. slágere: „Ha túl könnyű az a baj, ha túl nehéz az a baj…

ArachnidQ.jpg

Emellett még pl. kalkulálni kellene a korosztályok és kontinensek várható intelligenciahányadosát is, minden lenézés vagy rasszizmus nélkül, ahol azért kijelenthetjük, hogy a kombinatorikai, kreativitási képességek elég eltérő képességeket szoktak mutatni.

A Naxx-ot megelőző PVE semmi más nem volt, mint egy bővebb tutorial, utána akár végleg be is lehetett volna zárni, semmi értelme nem is maradt. Viszont adott volt a rendszer, amelybe megjósolható volt, hogy valahogy be fogják építeni az új tartalmat és nem fognak ezért valami extra pluszt fejleszteni.

Normál szint

A kezdőszakasz ennek megfelelően nagy meglepetésekkel nem is szolgál: a héten megnyílt Póknegyed szárny első három boss-át kell normálban legyőznünk. Összességében mindegyik teljesíthető bármilyen alappaklival, nagy hajhullást ne várjunk itt sem a megoldás miatt, főleg ha előtte már figyelembe vesszük az adott ellenfél speciális képességét és nem megyünk önként oda pofonért, ahonnan azt kapunk. E kezdő szakasz leginkább arra jó szerintem, hogy ismerkedjünk az új lapokkal, ismerjük meg a heroic szint előtt az ellenfél speciális képességét és remek alkalom arra, hogy húzzuk felfelé a kevésbé szeretett kasztok szintjeit (XP-t kapunk a meccsekért, de a napi küldetésbe nem számít bele).

1. Anub’Rekhan

Haunted_Creeper Az egyiptomi apára és Starship Troopers-es csótány anyára hajazó ellenfelünk vegyesen használ mage és warlock spelleket, kiegészítve az új lapokkal. Speciális képességként egy 3/1-es Skitter nevű mutáns csótányt idéz meg az asztalra, hogy elfoglaltságot biztosítson nekünk.
Legyőzésének a jutalma 2 db Haunted Creeper, amely egy 2 manás 1 /2 -es beast, aki halála után császárral ad életet 2 kicsi 1 / 1 –es Spectral Spider-nek. Tulajdonképpen egy mini Harvest Golemnek is tekinthető, gyanítom mind a Hunter-, mind a Zoo jellegű paklikban fel fog tűnni a jövőben.

 

 

2. Grand Widow Faerlina

Nerubar_WeblordŐözvegysége Faerlina asszonyság nagy búbánatában úgy döntött, hogy bünteti a mohókat. Emiatt speciális képességével 2 manáért egy aranyos kis tűzesőt kapunk tőle ajándékba annyi 1 hp-s töltettel, ahány lap van a mi kezünkben – ahogy ezt az Arcane Missiles estében már megszoktuk. Warrior lapokat használ (fegyvert nem), illetve a Warlock Hellfire-t, valamint Cult Master-t és Acolyte of Pain-t az új lapok mellett.
Miután sikerül rendre utasítanunk, jutalmul érkezik 2 db Nerub’ar Weblord, aki szintén egy 2 drop-os lény 1 / 4-es mutatóval és minden battlecry-al rendelkező lény idézését növeli 2-vel. Sok paklit jelenleg nem látok, ahol sima „vanilla” lények adnák a gerincet, emiatt lehet hogy nem lesz a legnépszerűbb lap a megjelentek közül.

 

3. Maexxna

Nerubian Egg Maexxna valahol átmenet egy óriás vöröshangya és Frodó Banyapókja között. Speciális képességként azt a kellemetlen effektust tudja okozni, hogy 3 manáért visszateszi a kezünkbe a leidézett lényt. Fegyveres pakliknak kellemetlen a 2 Ooze, illetve még megemlítendő a 2 Sea Giant is, amelyek érkezni fognak előbb-utóbb olyan delikátesz lapok mellett, mint a legendás Beast.
Ha minden Chemotox elfogyott és Maexxna is feladta, akkor jutalmul újabb 2 lap érkezik: a Nerubian Egg egy rare 0 / 2 lény, aki halála után átalakul egy 4/4-es Nerubian-ná. Ez a lap az egyik, ami miatt a Zoo jellegű paklik jó eséllyel nem gyengülnek, tulajdonképpen 2-ért lesz egy 4/4-es lényünk, ha le tudjuk öletni (ki tudjuk keltetni) a tojásainkat (vigyázzunk mindkét tojásunkra emiatt is).

Márpedig a legtöbb pakliban van extra támadást adó buff/lény, így ez nem tűnik túl nehéznek.


12

 A 3 boss legyőzése után megkapjuk jutalmul magát Meaxxna-t is, aki az első ingyenes legendary lap a kiegészítőből. Meaxxna egy 6 manáért idézhető beast, aki 2/8-as értékekkel rendelkezik, valamint elpusztít minden lényt, akit megsebez. Amellett, hogy egy nagy Emperor Cobra, nekem kicsit lassúnak tűnik, a Priest paklik szeretni fogják mert könnyen leszedhető, átvehető. Kíváncsi leszek mennyire lesz beépíthető bármilyen pakliba, így elsőre egy taunttal egy príma 4/8-as lényt össze lehet belőle hozni a 8. körben a druidáknak.

 

 

Kaszt kihívások

Az első héten 2 kaszt új lapjait tudjuk megszerezni: a Druid-ét és a Rogue-ét. Ha én lettem volna ennek a szerkesztője, akkor két olyan hőst tettem volna be elsőre, akik az aktuális meta alapján a sor végén vannak és nem az elején, erről az odafigyelésről ennyit…
Sorrendileg mindegy melyiket csináljuk meg elsőre, paklit sem kell vinnünk, ugyanis egy összeállított tipikus József Attilás „Minek nevezzelek?” paklival fogunk játszani. Ennek a feladatnak nincs heroic verziója. A kapott paklik teljesen vegyesek, nekem teljesen más lapok forogtak bennük, míg a 3 szerveren velük töltöttem az időt, így sokszor olyan lapok köszöntek vissza, amit legutóbb aréna-drafton, vagy disenchant esetén láttam. Ennek ellenére ez sem egy komoly kihívás, a gyenge AI továbbra is eleget hibázik ahhoz, hogy elsőre-, kitartott kisujjal is abszolváljuk ezt a feladatot.

Poison Seeds

Poison_Seeds 

 A druida jutalomlapja. (2 db). 4 manáért minden asztalon lévő lényből 2/2-es Treant-ot csinál, így akár egész zölderdőbe boríthatjuk a board-ot alkalomadtán. Remekül kombózik az összes olyan lappal, ahol a haláluk után még leidéznek valami más lényt, illetve jól illik minden tokenekkel operáló druida pakliba. Nem lennék meglepve, ha július hátralévő része a fásítás jegyében telne el az amúgy is népszerű Druid paklik körében.

 

 

Anub’ar Ambusher
10

 „A betyár mindenit!” – mondhatnánk első pillanatban a tolvaj új lapjára, bár nem tudom mibe-, és hogy lehet beilleszteni ezt a 4 manáért 5/5-ös mutatóval rendelkező lényt. Önmagában is jó értékek ezek, arénában jó lap lesz, és persze van számos lap a Rogue paklikban is amivel tud kombózni ( SI:7 agent, Earthen Ring Farseer, stb), de egyelőre én nem látom a helyét a Miracle Rogue-ban, talán egy Tempo-ba el fog férni.

 

 

Heroic Mode

Az eddigi feladatok inkább voltak ujjbemelegítő gyakorlatok, mintsem valós nehézségek. A heroic mode a nevéhez híven a mezei szinthez képest valóban nehezebb, de messze van attól a szinttől, amit a Blizzard-tól én megszoktam, amikor valamit HC-zni kellett csapatban. A három boss a már megismert pernahajderek, sok változás nincs is a dologban, kivéve hogy a speciális képességeik fel lettek nem kicsit erősítve valamint a korábbi 30 hp életerő helyett 45-tel rendelkeznek. Így nem csak a harmincasoké a világ.

1. Anub’Rekhan

anub_rekhan A mezei 3 / 1-es lény helyett itt már 4/4-es Skitter-eket hoz le 2 manáért csótány barátunk. Meglepően ügyesen használja a Crazed Alchemist-et (simán hazavágja vele a totemeket sámánoknál pl.) és az Abomination is tud kellemetlen pillanatokat szerezni.
Egyszerű ügy Handlock-kal vagy Freeze Mage-dzsel, ha olcsó paklit keresünk, akkor a Priest-et javaslom, a mezei alappaklival verhető a sok 4/4-es token ellenére is, csak a Shadow Word:Pain-eket tartsuk meg a Deathlord-okra (2/8-as lény, aki halálakor kitesz nekünk egy lényt az asztalra a paklinkból).

2. Grand Widow Faerlina

faerlina Őözvegysége már 1 manáért bünteti a gyűjtögetést, így hacsak nem direkt akarunk benyelni sok sebzést, akkor keressünk valami gyorsan kipakolható paklit. Egy zoo vagy aggro pakli ideális ellene, esélye sem lesz ellenünk.

 

 

3. Maexxna

maexxna A legtöbb fejtörést ő okozta eddig, bár kis gyakorlás után ő sem fog sok pókfonalat megszőni. A legkeményebb heroic power-t ő kapta meg, ugyanis 0 manáért visszavetet velünk 2 lényt az asztalról, valamint alapból az asztalon van két 1 /2-es pókja, hogy érezzük a törődést. Ebből talán látszik az, hogy a soklényes zoo-k nem lesznek túl sikeresek ellenük, ellenben építhetünk arra a biológiai tényre, hogy a pókok agya (meg az AI) nem túl fejlett, így simán vissza fogja tenni a kezünkbe nekünk azokat a lapokat, amelyek segítenek túlélni az első köröket. Freeze mage, hunter jó megoldás , ha nagyon budget pakli a cél, csináljuk az alábbi lapokkal: Voodoo Doctor, Earthen Ring Farseer, Ironbeak Owl, Mind Control Tech, Elven Archer, amelyeket szépen minden körben újra kipakolva használni tudjuk a battlecry képességeiket. Nagyon budget paklira a Rogue-ot ajánlom, kiegészítve pár fegyverrel, SI:7 Agentekkel és gyerekjáték lesz.

 

heroicnaxx

 

A heroic mód első szakasza után nem kapunk semmit. Mielőtt azonban legörbedne a szánk, vegyük tudomásul, hogy egy lépéssel közelebb vagyunk ahhoz az egyedi hátlaphoz, amelyet majd akkor kapunk meg jutalmul, mikor legyőztük az összes bosst a kiegészítőben.

 

 

Összefoglalva mit is kaptunk a pénzünkért? Semmi kiemelkedőt, igaz nem is fizettünk érte, emiatt kell a kompromisszum. Habár hónapokig vártunk rá, mint valami nagy durranásra, első benyomásra egy átlagos (mostanában átlagos) Blizzard iparosmunkának tűnik a kiadott verzió, amelybe azt hiszem a többségünk többet látott bele, mint ami várható volt. A hangulatára nem lehet panasz, hogy az új küzdőtér látványilag mennyi pluszt adott a játékélményhez, az egyéni ízlés kérdése. Lehet benne találni olyan dolgokat, amiért lehet szeretni, ha nem is kell rajongani érte. Ennek ellenére én bízom abban, hogy ez csak egy olyan „technikai váz” kiépítését jelenti jelenleg, amely később átalakítható egy igazi WoW-os többszemélyes raid-re is majd itt a kártyajátékok világában, és kapunk egy fejlett PVE oldalt is. Kicsit rövid anyag ez még, főleg akiknek az egész játékmenet nem volt több mint egy óra, mehet a „Többé ezt sem nyitom ki mert minek?” szekcióba.

Úgy mint az a csattogós falepke, ami a kétéves csemetét leköti egy óráig, utána pedig soha többé rá sem néz, mert elvesztette minden eredeti vonzerejét.

A bejegyzés trackback címe:

https://napihearthstone.blog.hu/api/trackback/id/tr326575793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása